Z Warszawy do Gozdnicy

414

Ala_family

Zwiedzili kawał świata, dzieląc się z ludźmi tym, co kochają najbardziej, czyli muzyką. Teraz są mieszkańcami Gozdnicy, gdzie ugościli dziennikarzy Lokalnej opowiadając o swoim życiu, które w całości poświęcili swojej pasji.

Połączyła ich muzyka

Zespół Ana Family założony został w latach osiemdziesiątych przez Hannę i Edwarda Szczechowskich, obecnie małżeństwo. Jak mówią, połączyła ich miłość do muzyki. Od tamtego czasu pracują i żyją razem. – Muzyka jest naszym żywiołem i to właśnie kochamy. – mówi Hanna Szczechowska. Wiele lat spędzili za granicą podróżując i dając koncerty dla licznej publiczności. 12 lat mieszkali w Jugosławii, co pozwoliło im bardzo dobrze poznać ten kraj. Z tym miejscem wiążą się nie tylko sprawy zawodowe ale również i rodzinne. – W Jugosławii, a dokładniej w Dubrowniku urodziła się nasza pierwsza córka. Dodatkowo ciągle utrzymujemy kontakt z przyjaciółmi, których tam poznaliśmy. – opowiada Hanna Szczechowska. Muzycy występowali również na scenach w Szwajcarii, Norwegii czy Szwecji.

W Gozdnicy mogą odpocząć

Dużą część swojego życia spędzili na walizkach, jednak od 3 lat mieszkają w Gozdnicy. – Szukaliśmy domu z dużym ogrodem, ponieważ kochamy lasy, zieleń, ogrody. I taki dom znaleźliśmy tutaj, w Gozdnicy. – opowiada H. Szczechowska. – Jednak na początku nie byłam zadowolona z tego miejsca. Nie znamy wielu osób stąd. Kiedy jechaliśmy w te okolice, miałam również wrażenie, że czas tutaj zatrzymał się 50 lat temu. – wspomina H. Szczechowska. – Natomiast teraz, kiedy wracamy z Warszawy, jest całkowicie odwrotnie. Tutaj mamy spokój i ciszę, aby odpocząć. – dodaje wokalistka zespołu Ana Family.

Popularność w stolicy

Obecnie zespół koncertuje w Warszawie, gdzie jest najbardziej znany. W jednej z największych restauracji w Warszawie „W komitecie”, która klimatem pozostała w czasach PRL-u, dają swoje koncerty, umilając czas gościom. – Ana Family to wspaniały zespół, o bardzo dużym repertuarze. – tak opisuje muzyków Barbara Firley, właścicielka restauracji. W ubiegłych latach zespół grał m.in. na Balu Mistrzów Sportu oraz imprezach organizowanych przez Polski Klub Biznesu. Wystąpili również w programie TVP2 „Pytanie na śniadanie”. Spośród tysięcy zespołów z całej Polski, grupa znajduje się na 11 miejscu zespołów polecanych na wesele.

W Warszawie mieszkają również ich córki, które po pewnym czasie spędzonym w Gozdnicy postanowiły wyjechać do stolicy. – Niestety, tutaj każdemu trudno o znalezienie pracy dla młodych ludzi. – tłumaczą rodzice Moniki i Sylwii. – Jednak niedługo się zobaczymy, na komunii naszego wnuka.

Dla każdego coś miłego

Repertuar zespołu jest bardzo bogaty. Możemy w nim znaleźć utwory wykonawców zarówno polskich jak i zagranicznych takich jak Maryla Rodowicz, Krzysztof Krawczyk, Tina Turner czy Boney M. Muzycy wykonują również muzykę włoską, hiszpańską, kubańską czy amerykańską. – W naszym repertuarze nie ma granic. Gramy prawie wszystko, nawet Lady Gagę. – mówi H. Szczechowska. Każdy gość znajdzie coś dla siebie.

W najbliższym czasie mieszkańcy powiatu żagańskiego będą mieli okazję bawić się przy zespole Ana Family. Koncert grupy odbędzie się na zakończenie „Kwiatów Iłowej 2011” 21 maja o godzinie 21.00

Aleksandra Nieradka

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj